Természetes hatású és színes sminkek

[Total: 0    Average: 0/5]

Hogyan válasszunk parfümöt?

A tanácsadás parfümökkel, illatokkal kapcsolatban egyáltalán nem könnyű dolog, s ha nem ismerjük ügyfelünk ízlésvilágát, személyes igényeit, akkor egyenesen lehetetlen…

A parfüm kezdetektől fogva az egyéniség kifejezésének eszköze volt. Az olyan nagy, klasszikus márkákat, mint a „Poison” vagy az „Opium” rendkívül karakteres személyiségű nők számára találták ki. Más, visszafogottabb illatú parfümöket pedig inkább a diszkrétebb, kevésbé extrovertált nők igényeire szabva fejlesztenek ki. És aztán ott van egy megint más kategóriája az illatoknak: azok a parfümök, amelyek történeteket mesélnek el, tájakat idéznek meg, mint például Serge Lutens csodálatos kreációi. A „Rahat Loukoum” nevet viselő parfümje például egyenesen egy keleti bazárba repíti azt, aki belélegzi a kis üvegcsébe zárt illatot. A parfümöt vásárló ügyfelek két típusát különböztethetjük meg. Az egyik csoportba tartoznak azok, akik mindig a legfrissebb újdonságokat keresik, és nem annyira a parfüm illata határozza meg választásukat, hanem az üveg formája, a marketingfogásként bevetett reklám szlogenje, vagy a jól hangzó márkanév ösztönzi őket vásárlásra. Sokak körében így vált népszerűvé például a Dior „J’adore”-ja vagy a Chanel „Chance” elnevezésű terméke. Másfelől azonban ott van a tudatos vásárlók egyre szélesedő tábora, akik többet szeretnének tudni a parfümökről, és olyan illatra igyekeznek rátalálni, amelyet magukhoz igazán közelállónak éreznek. Amikor ebbe az utóbbi kategóriába tartozó ügyféllel állunk szemben, az első és legfontosabb dolog, hogy próbáljuk meg elfeledtetni vele egy időre, mi minden szerepel a kínálatunkban. Ne foglalkozzunk a polcokon sorakozó számtalan parfümmel, csak arra koncentráljunk, hogy minél alaposabban megismerjük vendégünk ízlésvilágát, a hozzá közel álló hangulatokat, érzéseket. Ehhez többnyire segítséget kell nyújtanunk neki ahhoz, hogy szavakba tudja foglalni mindazt, amit a maga számára vonzónak, kellemesnek talál. Néhány kérdés segíthet közelebb jutni ízlésvilágához. Megkérdezhetjük, vonzza-e őt képzeletben egy hatalmas kosárnyi zamatos gyümölcsből áradó édes illat. Gyönyörködteti-e egy nagy virágcsokor? Szereti-e az erdős környezetet, a fák, például a tikfa illatát? Ezután már csak az a dolgunk, hogy preferenciáit összefüggésbe hozzuk a különböző parfümcsaládokkal. Ha például kiderül, hogy vendégünk a déligyümölcsök illatát kedveli leginkább, könnyű a megfeleltetés: szinte biztosra vehetjük, hogy a hesperidák jegyeit magukon viselő parfümök közül egyik-másik elnyeri majd tetszését.

Kelemen Gréta
About Kelemen Gréta 30 Articles
"Kevesen ismerik az igazi Kelemen Gréta-t, de a legfontosabb két dolog, amit tudni kell, hogy az optimista és precíz, természetesen barátságos, szemlélődő és racionális, de kisebb dózisokban, és gyakran elkényeztetik a nem érzéketlen szokások is. Az optimizmusa azonban, amiért gyakran imádják. A barátok gyakran számítanak róla és romantikus természetükre a szükség idején. Persze senki sem tökéletes, és Bogdánnak számos hibája van. A tisztesség és az instabilitás hajlamos az úton járni, bár inkább személyes szinten, mint mások számára. Szerencsére a pontossága általában ott van, hogy enyhítse a fújásokat."

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*